Dit reglement staat in onze praktijkmap, welke op aanvraag in te zien is. Wij gaan ervan uit dat u zich conformeert aan onderstaand reglement. Dit reglement is van toepassing zolang u onder fysiotherapeutische behandeling bent. Deelname aan activiteiten in de praktijk geschiedt op eigen risico.
Maandag en woensdag: 08:00 uur – 18.00 uur
Dinsdag en donderdag: 08:00 uur – 20:00 uur
Vrijdag: 08.00 uur – 17.00 uur
De praktijk is van maandag tot en met vrijdag telefonisch en per mail bereikbaar binnen de openingstijden. Wilt u er rekening mee houden dat onze fysiotherapeuten bezig kunnen zijn met een behandeling? Kleine tip bij meer uitgebreide vragen; probeer te bellen rond het hele of halve uur, of dien een terugbelverzoek in, zodat onze fysiotherapeuten u op een rustig moment kunnen terugbellen.
De praktijk hanteert geen wachtlijsten en heeft als richtlijn dat binnen twee werkdagen een afspraak zal worden aangeboden. Neem bij de eerste afspraak een geldig legitimatiebewijs, uw verzekeringsgegevens, verwijzing van uw arts(indien aanwezig). Indien u verhinderd bent, wordt u verzocht de afspraak 24 uur voor de behandeltijd af te zeggen. Anders is de praktijk genoodzaakt de behandeling in rekening te brengen.
Om behandelingen en trainingen zo efficiënt en zo prettig mogelijk te laten verlopen vragen wij u het volgende:
Omdat er in de praktijk altijd meerdere patiënten tegelijk aanwezig zijn, zijn er door de praktijk huisregels opgezet om ongelukken, incidenten en verwarring te voorkomen. Met als doel om voor zowel de patiënten, bezoekers als de medewerkers een veilige en prettige omgeving te creëren en te houden. Onderstaand zijn de regels weergegeven:
Voor de omgang met en het behandelen van de patiënt zijn een aantal richtlijnen opgesteld die door de praktijk worden gehanteerd:
U wordt verzocht uw actuele verzekeringsgegevens door te geven aan de fysiotherapeut. Controleer de naam van de aanvullende polis en hoeveel behandelingen u vergoed krijgt. De praktijk draagt niet de verantwoordelijkheid voor uw vergoeding voor fysiotherapie. De praktijk heeft afspraken met alle zorgverzekeraars. Indien uw zorgverzekeraar (gedeeltelijk) niet vergoedt, dan kunt u onze tarievenlijst op deze website via ‘tarieven’ en in onze wachtkamer raadplegen.
Behandelingen fysiotherapie worden vergoed vanuit de aanvullende verzekering. Het aantal behandelingen dat wordt vergoed is afhankelijk van de polisvoorwaarden. Wanneer onze praktijk een overeenkomst heeft met uw zorgverzekeraar declareren wij rechtstreeks. U ontvangt dan geen nota. Op behandelingen die niet voor vergoeding van de zorgverzekeraar in aanmerking komen, zoals ongedekte zorg, sportmedische begeleiding en niet nagekomen afspraken, worden bij u in rekening gebracht. Betalingen van deze afspraken dient u direct per pin-transactie op de praktijk te voldoen. In de volgende situaties vindt er vergoeding plaats vanuit de basisverzekering:
Deze betalingsvoorwaarden zijn onlosmakelijk verbonden met de behandelingsovereenkomst tussen u als patiënt en de fysiotherapeut. Onze praktijk heeft contracten met alle zorgverzekeraars afgesloten, waardoor de praktijk de nota’s rechtstreeks bij de zorgverzekeraar indient en aan de patiënt geen nota wordt gezonden. Nota’s die door de verzekeringsmaatschappij worden geweigerd omdat bijvoorbeeld de dekking is overschreden, worden bij de cliënt ingediend. De patiënt is zelf verantwoordelijk om op de hoogte te zijn van zijn/haar vergoeding voor fysiotherapie. Heeft u twijfels over uw vergoeding? Vraag het uw zorgverzekeraar of uw fysiotherapeut. De patiënt is onder alle omstandigheden verantwoordelijk voor de volledige betaling van de aan de patiënt of namens de patiënt verleende diensten.
Afspraken dienen 24 uur van tevoren geannuleerd te worden. Afspraken welke niet of te laat geannuleerd worden, zullen in rekening worden gebracht. Betaling voor de fysiotherapeutische diensten geschiedt direct na afloop van de behandeling.